به دلیل پراکندگی ادارات در بخش های مختلف شهرها و شلوغی آن ها، پیگیری کارهای مختلف برای ایرانیان کاری دشوار و پیچیده است، حال شما وضعیت ایرانیانی که ساکن کشورهای دیگر هستند را تصور کنید؟ تاوکیل با ارائه خدمات به ایرانیان مقیم خارج تا حدودی زیادی این مشکلات و دردسرها را برای آن ها کم کرده است.

معمولاً پیگیری کارها در ادارات دولتی نیازمند صرف زمان های طولانی است؛ بنابراین یک فرد که ساکن کشور ایران نیست نمی تواند این امور را به خوبی پیگیری کند، زیرا برای مدت طولانی نمی تواند کار و زندگی خود را در کشور دیگر رها کرده و به انجام امور اداری خود در ایران بپردازد. برای خلاصی از این مشکلات می توانید انجام کارهای خود را به یک وکیل کار بلد در کشور سپرده و از انجام درست و به موقع امور خیالتان راحت باشد.

در ادامه مطلب می خواهیم خدماتی که گروه وکلای تاوکیل به ایرانیان خارج از کشور اراده می دهند، بررسی کنیم.

 خدماتی که به ایرانیان مقیم خارج ارائه می شود

1 –  رسیدگی به دعاوی خانوادگی یکی از خدمات به ایرانیان مقیم خارج

درمواردی که زن و شوهر هر دو مقیم خارج از کشور باشند اما ازدواجشان براساس قوانین ایران به ثبت رسیده باشد، باید از طریق قوانین ایران اقدام به حل و فصل مشکات خانوادگی خود از قبیل طلاق، دریافت نفقه، دریافت مهریه و…. کنند. همچنین اگر یکی از آن ها ایران و دیگری در یک کشور دیگر باشد، نیاز است که یک وکیل خانواده برای خود انتخاب کند تا پرونده ی وی را در دادگاه پیگیری نماید.

دعاوی خانوادگی ایرانیان مقیم خارج

2 – خدمات اداری و کاری

یکی از خدمات به ایرانیان مقیم خارج پیگیری کارهای آن ها در ادارات است. در این جا منظور از ادارات ارگان های دولتی نظیر اداره ی مالیات، اداره ی ثبت احوال، وزارت آموزش و پرورش و غیره می باشد. برای پیگیری تمام کارها در این ادارات ایرانیان خارج از کشور می توانند از گروه وکلای تاوکیل کمک بگیرند.

3 – اداره ی اموالی که در ایران واقع شده است

ایرانیان مقیم خارج ممکن است دارای اموال منقول یا غیرمنقولی در ایران بوده که قصد فروش آن را دارند یا ممکن است یک فرد ایرانی مقیم خارج قصد خرید اموالی این چنینی را در ایران داشته باشد، بهترین راه برای پییگیری این گونه امور داشتن یک وکیل در ایران است تا به بهترین شکل اهداف شما را در ایران محقق سازد.

4 – پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری

این مورد را از دو نظر می توان بررسی کرد. در حالت اول ممکن است فردی که مقیم کشور دیگر است از طریق سامانه ی ثنا از شکایت های مطرح شده از او مطلع شود و برای پیگیری این موضوع برای داشتن وکیل در ایران اقدام کند اما حالتی دیگر پیش می آید که افرادی با نیت سو اقدام به شکایت علیه فردی که مقیم خارج از کشور است، می کنند و وی را مجهول المکان معرفی کرده و اقداماتی انجام می دهند تا فرد از شکایت مطلع نشود، اما نیت حقیقی آن ها چیست؟

این افراد با این کار می توانند فرد را که مقیم خارج از کشور است به محض ورود به ایران ممنوع الخروج و جلب نمایند. فرد ایرانی مقیم خارج برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، حتماَ باید قبل از مسافرت با یک وکیل مشورت نماید و از وضعیت حقوقی و کیفری خود در ایران مطلع شود.

5 – انجام امور مربوط به نظام وظیفه

انجام امور نظام وظیفه توسط وکیل

یکی دیگر از خدمات به ایرانیان مقیم خارج در رابطه با نظام وظیفه است. کارهای مربوط به سربازی و نظام وظیفه پسران امورات پیچیده و طولانی را دارد که بهتر است این امور به دست یک وکیل سپرده شود.

6 – کارهای مرتبط با تحصیلات

گاهی ایرانیان ساکن کشورهای دیگر نیاز به مدارک تحصیلی خود دارند، این مدارک را باید از مدارس و دانشگاه های خود در ایران دریافت کنند؛ بنابراین انجام این امور را باید به یک وکیل بسپارند.

یک وکیل می تواند اموری مانند پیگیری نامه های مربوطه، دریافت مدارک از دانشگاه ها و مدارسی که فرد ایرانی در آن تحصیل کرده است، تعیین انواع وثیقه برای خروج از کشور و غیره را انجام دهد.

7 – انجام امور مربوط به مدارک ایرانی برای ایرانیان مقیم خارج

مهم ترین خدمات یک وکیل به ایرانیان مقیم خارج می تواند در رابطه با مدارک شناسایی و هویتی ایرانی آن ها باشد. گم شدن شناسنامه ایرانی، تعویض شناسنامه یا کارت ملی، گرفتن شناسنامه ایرانی برای فرزند، ترجمه و تائید گواهی وفات، عکس دار کردن شناسنامه، صدور شناسنامه المثنی، ترجمه و تائید گواهی ولادت، صدور شناسنامه برای خانم خارجی که با مرد ایرانی ازدواج کرده و غیره از جمله کارهایی است که یک وکیل می تواند در رابطه با مدارک شناسایی برای یک ایرانی مقیم خارج انجام دهد.

خدمات حقوقی بین المللی
خدمات حقوقی به ایرانیان مقیم خارج

8 – ترجمه ی رسمی مدارک

برای آن که بتوانید از مدارک خود در کشورهای دیگر بهره ببرید، نیاز است که مدرک شما ترجمه شود و به تأیید نهادهای مورد نظر برسد.

ترجمه ی رسمی مدارک شامل سه دسته ی زیر می شود:

  1. ترجمه با مهر مترجم رسمی و مهر تائید دادگستری.
  2. ترجمه با مهر قوه قضاییه.
  3. ترجمه با مهر دادگستری و مهر وزارت امور خارجه.

مدارکی از قیبل اسناد رسمی، مدارک تحصیلی ، گواهی کار، حساب های بانکی، احوال شخصیه باید توسط دادگستری تأیید شوند و مدارکی مانند گواهی ازدواج موقت، کارنامه سازمان سنجش، کارت دانشجویی نیاز به تأیید ندارند.

وکلای گروه تاوکیل می توانند با داشتن وکالت از طرف شما امور مربوط به دریافت مدارک، ترجمه ی آن و گرفتن تأییدیه از سازمان ها و ادارات مختلف را برای شما انجام دهند.

نتیجه گیری

خدمات به ایرانیان مقیم خارج دارای طیف گسترده ای از امور است که تعدادی از آن ها مانند رسیدگی به دعاوی خانوادگی، حقوقی، کیفری و امور مربوط به اموال را برای شما توضیح دادیم. اگر شما نیز در خارج از ایران زندگی می کنید و دچار مشکلی شده اید که باید در ایران پیگیری شود یا قصد انجام کاری را در ایران دارید می توانید از یک وکیل کار بلد و خبره مشاوره و کمک بگیرید.

 

سوالات متداول خدمات حقوقی به ایرانیان مقیم خارج از ایران

خیر، اگر در کشور دیگری زندگی می کنید، می توانید امور مربوط به اموال خود در ایران را به یک وکیل بسپارید.

خیر، اگر شخص در کشور دیگری زندگی می کند می تواند با دادن یک وکالت به یک وکیل، امور مربوط به ترجمه مدارک خود را به او بسپارد.