مراحل طلاق با داشتن حق طلاق

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق

در زمان ازدواج برخی حقوق به طور عادی برای زن وجود ندارد مثل حق طلاق و اگر زن و مرد توافق کنند می توانند این حق را به زن بدهند. این یعنی در صورت پایان یافتن ازدواج زن می تواند نسبت به با داشتن این حق خود درخواست طلاق نماید. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مراحل طلاق با داشتن حق طلاق بپردازیم باما همراه باشید.

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق برای زن

وقتی زوجه در زمان عقد نکاح حق طلاق را داشته باشد، می تواند مراحل طلاق را به صورت قانونی انجام دهد. به این صورت که:

زن باید مدارک لازم که در ادامه به بررسی آن می پردازیم به یک وکیل قانونی و معتبر دادگستری مراجعه نماید. به این نکته دقت داشته باشید که در زمان طلاق توافقی داشتن وکیل توافقی نیز ضروری است. با داشتن حق طلاق و داشتن وکالتنامه از طرف شوهر و وکیل دادگستری توافقی، وکیل معالواسطه شوهر میشود و به نام وکیل شوهر کارهای طلاق را انجام دهد و دادخواست طلاقی که توسط زوجه ثبت شده است را انجام دهد.

مراحل دقیق طلاق با داشتن وکالت حق طلاق

پس از دادن دادخواست طلاق توسط زن در دادگاه در شهر تهران به طور معمول بین 10 تا 30 روز زمان می برد تا حکم قطعی طلاق صادر شود و سپس زوجه به مدت 3 ماه فرصت دارد تا به یکی از دفاتر رسمی طلاق برای ثبت و جاری شدن صیغه طلاق مراجعه نماید.

نکته ی مهم*: در مراحل طلاق با داشتن حق طلاق باید در نظر داشت این است که اگر زنی در وکالتنامه، وکالت در اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی را نداشته باشد بیشتر دادگاه ها قطعیت گواهی عدم امکان سازش را موکول به گذشتن مهلت تجدید نظر و فرجام خواهی یعنی ۴۴ روز بعد می کنند.

 حق طلاق کامل
وکالت حق طلاق کامل

 حق طلاق کامل چیست؟

برخی به دلیل داشتن ناآگاهی در زمان دریافت وکالت حق طلاق و حقی که دریافت میکنند کامل نیست یعنی برخی قوانین در آن رعایت نشده است و ممکن است در زمان طلاق با برخی مشکلات روبرو شوند.

 یکی از شایع ترین نواقص این وکالت ها ننوشتن وکالت در قبول بذل در وکالت نامه های محضری است و دومی ننوشتن اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی است.

در بیشتر دفتر خانه ها وکالت حق طلاق به طور کامل داده نمیشود و دارای برخی نواقص است. پیشنهاد ما به شما این است که در زمان گرفتن حق طلاق در زمان عقد نکاح با وکلای گروه تاوکیل صحبت نموده و مشورت داشته باشید تا بتوانید حق وکالت حق طلاق را به طور کامل داشته باشید.

سخن پایانی

همانطور که می دانید طلاق آخین راه برای پایان دادن به یک زندگی مشترک است ولی گاهی پیش می آید که گزینه نهایی باید به اجرا دربیاید و لگر زن در این مورد حق طلاق داشته باشد میتواند نسبت به این مورد اقدام نماید و دادخواست طلاق بدهد.

سوالات متداول مراحل طلاق با داشتن حق طلاق

  1. مدارک لازم برای اقدام به طلاق با داشتن وکالت حق طلاق چیست؟
    وکالتنامه طلاق ، عقدنامه یا رونوشت ، اصل شناسنامه و کپی کارت ملی خود و ترجیحا کپی شناسنامه و کارت ملی شوهر.
  2. در صورت سازش نکرد زوح در طلاق چه باید کرد؟
    اگر در سامانه تصمیم ابلاغ شده است که باید در جلسات مشاوره زوجین شرکت کند ولی اعتنا نمیکند پس از 2 بار دعوت و نیامدن وی گواهی عدم انصراف از طلاق توسط مشاور صادر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *